נחל שהיה לאבן פינה – קובי פינקלר

כתב וצילם: קובי פינקלר No Comments on נחל שהיה לאבן פינה – קובי פינקלר
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כשבחוץ מרגישים את האויר הצלול כיין, לקול טיפות הגשם וזרימת המים בנחל, זה הזמן ללכת בשבילי ובדרכי המתיישבים הראשונים בראש פינה.

אל תחמיצו את המושבה הציורית והיפה ראש פינה. עכשיו באמצע החורף (השבוע הרגשנו אותו היטב..) זה הזמן לרדת לנחל או לעלות במעלה הנחל ולקנח באחד מבתי הקפה הכשרים והמסעדות של ראש פינה וצפת .מי שמחפש גם מקום ללון במושבה הזו כדאי שילך לאחד הצימרים הרבים המציעים בסביבה תנאים טובים ולא יקרים.

 


עוד כתבות בתיירות:

 


 

סיפורה של ראש פינה מתחיל עוד בשנת תרל"ח (1878) כאשר קבוצת יהודים צעירים מחליטה לעזוב את צפת ולהקים בה יישוב חקלאי. הצעירים, אשר מאסו בתרבות ה"שנור" החליטו להקים מקום שיתבסס כולו על עבודת האדמה. ח"י אנשים מנתה הקבוצה שבראשה עומד אליעזר רוקח. ליישובם הם קוראים גיא אוני.

חלפו 3 שנים, עוני, רעב וקשיי התאקלמות מותירים את המקום שמם. בשנת 1882 מגיעים למקום קבוצה של "חובבי ציון" מרומניה שבראשה עומד דוד שו"ב. הם משנים את שם המקום לראש פינה לפי הפסוק מתהילים "אבן מאסו הבונים היתה לראש פינה" ואכן היו הם לראש פינה. בכל ישוב בארץ ילמדו את דרך התיישבותם כאות וכמופת.

קצרה היריעה לספר את סיפורה של המושבה. חזיון אור קולי המוקרן בבית הפקידות, בית ששימש את נציגיו של הברון רוטשילד ואשר היה המרכז האדמיניסטרטיבי והכלכלי של המושבה), מתאר טוב יותר את מפעל ההתיישבות במקום.

נחל ראש פינה 008

סיור במקום, הוא סיור לימים ראשונים. על כך בכתבה נפרדת. אנו יוצאים הפעם מבית הקברות בשביל העולה מערבה את תוך הואדי לתוככי נחל ראש פינה. אגב, מוצאו של הנחל בשכונת יד שרה בצפת ודרכו הגיעו המתיישבים לראש פינה.

 

נחל ראש פינה

 

שצף המים הגועש

שצף המים הגועש

 

בעבר הרחוק, זרם נחל ראש פנה לאורך כל ימות השנה. בימים אלו של שיא החורף זורם הנחל בעוצמה רבה, וחווית הטיול בו מרוממת. פשוט הולכים לפי הסימון, לאורך הנחל. מימין ומשמאל פורחות בימים אלו רקפות. בעוד זמן, ימלאו הרכסים בעצי שקדיה, אח"כ יבואו הנרקיסים ואם תמהרו תספיקו לראות גם כרכומים. בוואדי, (כינויו בקרב המקומיים), ישנם שלושה מעיינות נובעים. בשפתנו, המעיין הראשון, המעיין השני והמעיין השלישי.

הראשון נקרא עין כדן, השני עין פינה והשלישי עין אוני. המעיין השלישי והשני הם מקור מי השתייה של ראש פינה. בוואדי אפשרויות טיול במספר מסלולים. משך הטיול: כשעה וחצי, עד למעיין העליון אך ניתן לקצר או להאריך לפי הרצון.

 

נחל ראש פינה 009

נקודת הגעה וחניה: בית העלמין של המושבה ראש פינה בצמוד לאתר השחזור.

טיפ: מדריך הטיולים עקיבא אורן , שמח לעזור בכל דרך וגם לתת תמיד עצה טובה.050-5283777

ו..רגע. לפני שהולכים לטעום משהו, משהו לגוף. ברחובה הראשי של ראש פינה, גיא אוני הוצבו פינות הסבר על תולדותיה. עלו ברגל, לאורך הכביש. זה טוב לגוף, לנפש ולידע.

 

אוויר צלול ונוף ירוק

אוויר צלול ונוף ירוק

 

והיכן כדאי לאכול? אז נכון שמבין כ-40 המסעדות בישוב רובם אינן כשרות אך יש כמה.

 

בבנין אבן ישן, הוקמה מסעדה קסומה וכשרה בשם "פינת אוכל". בא אדיר, איש חרוץ, נטל יוזמה ופתח במקום מסעדה בטעם אמיתי של בית. כשמגיעים בבוקר מקבלים מנה יפה של שקשוקה על מחבת תוצרת ביתית, הכל ממכמני המקום. טעים וכשר. בצהרים מוגשת כאן ארוחה בשרית מלאה ממטעמי סירי הבישול של הבית. כשנוסעים לרמת הגולן, או מסיירים בראש פינה היפה אל תחמיצו את המקום הזה. ראשית כי צריך לעודד מי שמסעיד באוכל כשר בינות לעשרות מסעדות שאינן כאלו ושנית בשל ייחודו של המקום. פינת אוכל – לאכול צהרים כמו בבית. מסעדה ביתית איכותית. טל' 04-6936222

 

האזינו לתכנית על המפה עם קובי פינקלר:



0 תגובות